الاثنين، 30 يوليو 2012

مع نفسى أتحدث



- مشكلتك إنك حساسة بزيادة اوى
- او ممكن ان - الأنا - عندى عالية شويتين
- اه فعلا
" يمكن دى مشكلتى الاساسية ان بتعب جدا من إحساس ان حد بيجى عليا
او لمجرد فكرة انى ضعيفة ومحتاجة حاجة من حد حتى لو الحاجة دى سؤال "

- هو ليه محدش من صحابك قالك ؟
- دقيقتين تفكير وبعدين قلت عادى بقى
" وجعنى السؤال اوى يمكن علشان فكرنى ان ماليش صحاب يهتموا اوى لدرجة يقولولى
او يمكن علشان نفسى يبقى عندى "

- انتى عندك صحاب كتير بيحبوكى بس انتى اللى حساسة بزيادة
- طيب احنا هنجرب حاجة علشان تصدق انا هغير رقم موبايلى ومش هقول لحد
واما نشوف مين هيفكر يتصل بيا ويقلق ويسأل عليا
" اساسا ده مش مقياس انا اللى بتلكك علشان اغير رقمى لان اصلا كل صحابى
اللى معاهم رقمى وبيتصلوا بيا 3 بس بردو لو مش اتصلت انا ممكن يفكروا يتصلوا اعتقد لا "

وانا عماله افتكر كل الحوارات دى واحساسى اللى هو بين الاقواس ده
وزعلانة فعلا مع ان انا اللى عاملة حدود اساسا ومش عندى علاقات كتير
مش بفتح اى إيميل ولا بضيف حد على الفيس من البنات الا بحساب ومش بضيف ولاد إطلاقا
مش بدى رقمى لحد مع ان لو اى بنت أعرفها طلبت الرقم بديلها وان كان ده محصلش غير مرتين
ومش بحب اطلب من واحدة اضافة او رقم خجولة بزيادة ممكن بخاف من رد فعل بضايقنى احتمال
وكل الولاد اللى بكلمهم اوقات من بلوجر 2 اللى ممكن أسالهم او أخد رايهم فى حاجة
و إحقاقا للحق الولاد أحسن بكتير من البنات فى الحاجات اللى فيها شغل مفيش عندهم مجاملة
وبيعملوا كل اللى يقدروا عليه لو طلبت منهم حاجة ده طبعا بالحكم على اللى اتعاملت معاهم

وانا مع نفسى وعماله أفكر كدا جاتلى رسالة على الفيس
من بنوته كان حصل موقف بنا من فترة طويلة جدا وهى لسه فاكرة تفاصيله
وبعته تحققلى حلم من الاحلام اللى كنت فاكرة مستحيل يتحقق
وإذا بعنيا تدمع وأحس قلبى بيتنطط من الفرحة
هو فى كدا بجد هى الناس دى لسه مش خلصت من الدنيا
يعنى انا مش كنت ببالغ لو كتبت زمان ان فى ناس بيفكروا فيك وفاكرينك حتى لو مش ليك علاقة بيهم
حسيت انها رسالة من ربنا بتطبط عليا وتقولى متزعليش فى ناس تانية فكراكى

واتبدل الاحساس وبقيت فرحانة اوى الحمد لله
ربنا يسعدها ويفرح قلبها على قد السعادة اللى حاسة بيها وأكتر يارب


2 التعليقات:

Alone Spirit يقول...

حصل وقلتلك كتير ان الاختيارات الغلط بتسبب نتائج غلط نقى اصحابك كويس وانتى تلاقى حد بيسئل ويهتم

غير معرف يقول...

متحطيش الناس في اختبارات طول الوقت
عاملي الناس عادي ووسعي دوايرك من الصحاب
عشان كل ما الدايرة تبقى ضيقة اي حاجة هتبوظ فيها هتحسي ان الدنيا كلها باظت
واللي يعاملك وحش هاتيه نصين