الخميس، 28 أبريل 2011

ازدواجات



دى اللى خدتنى منى ودى اللى بتحسسنى انى ملكت كل الدنيا ديا علشان لقتها
قابلت كتير وخفت وقلبى صدق لما شفت عنيها قلت خلاص لقيتها 
ببقى هموت واشوفها وقد ايه بيوحشنى خوفها كسوفها لما بكون واحشها 
دى دنيا كنت هموت واعيشها لقيتها فيها حلم حلمت بيه كنت هموت عليه
دى اللى معاها بس بدات احس ان اللى فات دلوقتى ممكن بين ايديها فى لحظة يرجع
تنسيك اى حد اهى دى اللى تستاهل بجد تعيش ليها الحياة ايه اللى يمنع
مش مقتنعه انها اغنية حزينة وحساها رومانسية جدااا وببقى فى قمة الرومانسية وانا بسمعها 
يبقى العيب فيا ولا فى الاغنية مش عارفة اللى يقدر يثبتلى انها حزينة يعنى يقنعنى 

كنتى عسل اوى وانتى بتقوليلى انا بحبه بس انتى عبيطة اساسا علشان انا عارفة بيبان فى عنيكى وانتى بتتكلمى عليه
بس كان المفروض اسجلك الاعتراف الخطير المرة الجاية بقى :P ربنا يخليكم لبعض يااااااارب وافرح بيكم ان شاء الله
كتبت هنا علشان يبقى تسجيل لليوم التاريخى اللى قلتى فيه :P 
الحب ككل القضايا الكبرى في الحياة ،
يجب أن تؤمني به بعمق ، بصدق ، بإصرار 
 و عندها فقط تحدث المعجزة

احلام مستغانمى

انا بحبببببببببببب
او مش بحب هتفرق مع اى حد فى ايه
اذا كان هى مش فارقه معاه هو شخصيا :D
بس علشان الفضول اللى هيموتكم ده وعلشان تتطمنوا عليا زى ما بتقولوا فانا هقولكم
هو اكتر حد حساس ورقيق ورومانسى عرفته 
 شفته من جواه لقيته طيب اوووووى ومطمناله اوى وفرحانة بيه اوى 
يمكن انا مش عارفة ايه مخلينى مبسوطة اوى كدا معاه وبحس ان العادى بتاعى الايام دى انى فرحانة
برغم اى حاجة تزعل بتحصل بس حسانى فرحانة اوى ومجرد ما افتكرله اى كلمه حتى لو كلمة ايوة بنسى اى زعل
ومهما بيعمل ومهما تحصل حاجة تزعلنى مش بحس انى زعلانه منه مش فاهمة ليه
واوقات كتير بفكر هو انا ليه ببقى مبسوطة اوى كدا مش عارفة بجد
لو حد عنده تفسير لحالة الفرح اللى بزيادة دى يقولى ياريت
الحب ليس رواية شرقية
بختامها يتزوج الابطال
لكنة الابحار دون سفينة
وشعورنا ان الوصول محال
هو ان تظل على الاصابع رعشة
...وعلى الشفاة المطبقات سؤال
نزار قبانى

على فكرة الشخص اللى بتكلم عليه الفترة ده مش بيشوف البلوج 
علشان فى ناس سالوا هو بيشوف الكلام ده فانا بقول اهو لا مش بيشوفه مش علشان مش عارفة 
هو بس مش مهتم :D ومش فاضى وبصراحة مبسوطة انا انه مش بيجى هنا 
أبسط لك كفّي..
لا لـ تقرأ.. !
بل لـ تكتب في راحتها..
ما شئت من النبوءات والكلمات..
وترسم فيها
...مايحلو لك من الخطوط والدروب والرموز
بوردتك..
أو .. بسكّينك !
غادة السمان

لو بتتعامل مع كل الناس بالطريقة دى يبقى مش تزعل على ان علاقاتك مش بتستمر
ولو بتتعامل معايا انا لوحدى بالطريقة دى فانا مش هقدر اعمل حاجة 
مش علشان اى حاجة غير انى وعدتك فى يوم من الايام انى مش هبعد مهما يحصل 
ومهما يحصل بردو مش هرجع فى وعدى 
لم تعذبها قسوته بقدر ما عذبتها حيرة مشاعرها نحوه، فهي لم تكن بالقسوة الكافية كي تكرهه تمامًا وهو يحنو أحيانًا
 ولم تكن قديسة كي تحبه تمامًا برغم كل ما يفعل
سارة درويش

انتى عارفة انى لما بقفل من حد مش بعرف ارجع تانى وانا فعلا بحبك اوى بس انتى زودتيها 
ومش فاهمة ليه بتعملى كدا ومش فاهمة بردو ايه اللى حصل علشان كل ده 
بس انا خلاص لا هسال تانى ولا هقولك ده من ايه اللى مريحه حاجة يعملها وانا كدا خلااااااص
فى بعض الاحيان تكون نوايانا انقى من قطرات الندى 
لكنها تتلوث باعتقادات الاخرين 
( مش عارفة بتاعت مين )

بما انى احتمال كبير مش اكسب فى المسابقة ومش هيتحقق الحلم اللى قولتلك عليه 
فكفايا ان حلم ان ناس تقرالى ويعجبها اتحقق وحلم ان يبقى عندى احساس بالفرح
أحبك حلما ينافس كل حقيقة
وأحبك حقيقة لا يجاريها اى حلم
خالد الباتلى  




0 التعليقات: