السبت، 23 أبريل 2011

لحظة فرح


انا:  اشتركت فى المسابقة بحاجة مش حلوة اوى وهخسر
هو : طيب ليه انتى كتبتى حاجات حلوة كتير 
انا : بس الحاجات الحلوة قوى قديمة 
هو : طيب وايه يعنى 
انا : لا مش عايزة اى حاجة قديمة حتى لو هخسر
هو : اشمعنا يعنى 
انا : سبب شخصى

كنت بقرا اسماء ال16 اللى كسبوا وانا متاكده انى مش منهم بس اتفاجئت اوى لما لقتنى منهم
فرحت لدرجة انى عيطت من الفرحة مش فرحانة علشان كسبت 
فرحانة علشان انا كتبت الكلام ده ليك واشتركت بيه وانا مؤمنة ان من يوم ما عرفتك الحياة احلى 
فرحت علشان وقت ما اشتركت كان نفسى اكسب وتبقى انت السبب 
كان نفسى اجيلك واقولك انا كسبت بييييييييييك 
عارفة ان دى المرحلة الاولى ومش مستاهلة كل الفرحة دى بس انا مش فارقة معايا المسابقة اوى اصلا 
ولا فارق معايا هخسر بعد كدا ولا اكسب اللى فرق بجد احساسى الجديد 

تانى مرة اعيط من الفرحة فى حياتى اول مرة لما جبت جيد فى سنة اولى جامعة 
بردو مش كانت حاجة جامدة الجيد بس علشان حولت من انتساب لانتظام وكمان علشان كان تحدى 
لان كل الناس قالوا مش هجيب تقدير والقسم كان صعب اوى وتعبت جدا وقتها
فلما النتيجة ظهرت كانت فرحة جامدة اوى 
بعدها بقيت اجيب جيد جدا وعادى مش فرحت نفس الفرحة بتاعت اول سنة 
زى ما انا فرحانة كدا المرة دى مع انها مش المركز الاول 
بس فى حاجات صغيرة تفرح اوى اكتر من حاجات كبيرة 

انت صديق جامد جداااا مفرحنى اهتمامك اوى 
من زمان مش قابلت حد كدا انت فعلا نادر زى ما هى قالت عنك
ربنا يخليك يااااااااااااارب

مكالمة النهارده ريحتنى كتيررررر وعيزاكى كل ما تسافرى تسلميلى على الطريق وتدعيلى 
تفتكرى هفضل فرحانة كدا على طول ولا ايه خايفة اوى انا لما بفرح بتقلب مصيبة هههههه
ادعيلى كتير اوى ومش تغيبى عليا بحببببببببببببك 

معنى الصداقة هو اننى تلقائيا اراك جديرا بان ائتمنك على جزء من كرامتى 
د/ لحمد خالد توفيق 

لست اكثر من الطفل الذى تعلق بك فجأة ثم وضع بين اناملك الناعمة رسالة مجرد احرف مبهمة 
لا يدرى كيف كتبها واى طعم كانت تحمل ثم هرب خوفا من مواجهة رفضك 
واسينى الاعرج

اللهم اعطه من كل ما اعطانى اضعااااااااافه 
احلام مستغانمى



ياااااارب لم اعى السعادة بحق الا فى قربه .... فقربه اكثر




0 التعليقات: