الثلاثاء، 19 أبريل 2011

مقتطفات



كلام كتير جوايا نفسى اقوله ليك 
معرفش ايه بيجرالى قصاد عنيك 
مبقولش ليه وانا معااااااك 
وقولى انا اعمل ايه بقالى ليالى بدارى هوايا
انا معرفش ليه بقاسى فى بعادك ياريت معايا

بقطفلك بس هالمرة هالمرة عابكرة عبكرة بس 
شئ زهرة شئ زهرة حمرا وبس 
ولا بدى شئ بعد الا بداريك بيتى بيصير وعد لما بحاكيك
يا ويل عيونى كيف بتندهلك متل المجنونة وتصير تقولك
بحلم وبضل شهر بالى مشغول بيطلعلى قول شعر ما بعرف اقول

عامر منيب وفيروز مع النسكافية وشعر رومانسى جدا يبقى يوم مالوش حل طبعا
هو من بداية اليوم وهو غريب جدا بس لذيذ بجد يمكن علشان انا اساسا بحب يوم الثلاثاء اوى 
يمكن علشان جدولى يوم الثلاثاء بيبقى لذيذ اوى يمكن لما بنحب حاجة اوى بتخلينا نحس ان اى حاجة تحصل هتبقى حلوة 

شخصية جديدة كله لاحظ وجودها الايام القليلة اللى فاتت دى وهو دكتور ميدو 
وطبعا مع انهم ملاحظين انى مبسوطة وفى ناس بتجزم انى فى حالة حب فحصل ربط 
وانا من موقعى هذا بقول ان مفيش اى صلة بين الحالتين طبعا كلكم عارفين ميدو وهو شخصية لذيذة جدا 
بيعمل كومنت كتير عادى يعنى وبيكتب حاجات تستاهل انى اعمل كومنت عليها مش اكتر 
هذا بالاضافة انى قد اكون فى حالة حب لكن مش ارتباط ولا هيكون ابدا علشان ترتاحوا يعنى :P
وكان فى نظرية حبيت اثبتها ان مش اى حد يعمل كومنت كتير عند حد يبقى بيحبه ولا ان حد مش بيعمل كومنت او لايك 
عند حد يبقى الحد ده مش فارق معاه العكس جداااااااا هو الصحيح واللبيب بالاشارة يفهم ;)

علشان تصدقينى لما اقولك ان اسمه الفرح شفتى لما قولتلك اسمه خرجتى من حالتك وبقيتى مبسوطة ازاى 
يا بنتى ده مش اى حد ده الفرررررح بيغير الدنيا فى ثانية حتى لو مش موجود 
مش كنت هخليكى تكلميه اساسا علشان بغير اصلا :P

انتوا الاتنين وحشتونى جدا وكنت عايزة اقولكم على حاجة بس مش بتردوا
وانتوا اساسا مش بتسالوا اكيد هزهق فى يوم من الايام وابطل اسال انا كمان
ده تهديد على فكرة :P

اطهر انواع الحب 
ان تحب شخصا وانت تعلم انه لن يكون ملكك ولا من نصيبك ولكن تظل تحبه
وتحب ان تراه سعيدا فقط لانك تحب ان تراه سعيدا
الجملة دى فكرتنى بيكى لما قولتيلى انك بتحبيه اوى وانا قولتلك يا بنتى الحب من طرف واحد ده ماساه
فاكرة وقتها قولتيلى مش هتحسى بيا علشان مش جربتى 
انتى طيبة ومش تستاهلى اللى بيحصل ده ربنا معاكى

الحياة بدون حب مستحيلة وقد يخيل اليك انك تعيش بلا عواطف وانك لا تحب شيئا
ولكنك تحب دون ان تدرى
د/ مصطفى محمود
مش شرط يكون الحب اللى ليه هدف فى انواع كتير اوى من الحب من غير هدف 
حب الحياه وحب الناس وحب ابسط حاجة بتعملها واعمل كل حاجة بتحبها برومانسية وخلى طول الوقت 
فى جزء بتعمله وانت مستمتع بيه هتحس الدنيا بقت احلى كتيررررر

وكأن الحديث معه بنكهة القهوة شهى للغاية 
يذيب اعماقك يحسن مزاجك ولكنك قد تدمن عليه 
الجملة دى فكرتنى بجملتك ده انا بقيت ادمان بقى 
تخيل بقى ان عدى كام يوم من غير كلامك وكويسة اهو وعادى جدا 
بس هو هيحصل حاجة لو قلت ....       ؟
كتبتها وبعدين مسحتها اصل افتكرت انك بتعاقبنى على احساسى !!!

ما احلى الكلمات التى لا نقولها عندما نحس ان الحروف عاجزة عن استيعاب انفعالاتنا 
غادة السمان 

بحب اسمعك وماتكلمش واراقبك وانت بتتكلم 
واخزن فى دماغى مليون البوم صور ليك 
سارة درويش 

هناك امنيات معلقة بين السماء والارض 
فيارب يارب بحق كلمة لا اله الا الله 
اكتب لكل هذه الامنيات الحياة

امنيتى  ..... ان اتسمى بك 


0 التعليقات: