الأربعاء، 27 أكتوبر 2010

للايضاح ...لا أكثر





وما أبرئ نفسى إن النفس لامارة بالسوء إلا ما رحم ربى إن ربى غفور رحيم


انا عمرى ما احاول ارجعله تانى حتى لو روحى فيه

لما رجعلى المرة اللى فاتت قال انى دايما حاطه كرامتى بينى وبينه

واحنا مع بعض اه ممكن ابين كل مشاعرى لكن لما نقرر نبعد صعب انا اللى ارجع حتى لو كان البعد قرارى انا

مش علشان كرامتى زى ما هو بيقول لسبب تانى خالص

وهو ان انا دايما عيشاله هو عارف انى لا حبيت ولا هحب غيره فمهما يبعد انا ليه

انما هو حواليه اصحاب وبنات وحياة تانية والبعد بينسى مش كنت متخيلة انه يفضل يحبنى رغم كل الحاجات دى

الحاجة التانية وهى السؤال اللى شغل ناس كتير اوى هو ازاى قدر يسامحك ويرجعلك

انا كمان سالته السؤال ده وهو قال ان فى مليون حاجة بينا تخليه يسامحنى

بس لما مرة بقوله انت بتردى اللى انا عملته

قال حاجة غريبة اوى قالى انتى تفتكرى انا ممكن افكر كدا وبعدين انتى مش عملتى حاجة احنا كنا منفصلين

هو عارف ومتاكد انى مش خنته علشان كدا رجع كان واثق انى طول فترة بعدنا كنت محافظة عليه

زى ما هو عارف ومتاكد انى اسامح فى اى حاجة مهما عمل الا الخيانة

بعيدا عن يقينى بحاجة تانية بس اللى حصل فعلا خيانة مش ليها اى مسمى تانى

حاجة ثالثة ان اكيد هيكون ليا رد فعل مع صاحبتى حتى لو مش واضح

لا انا مش ليا اى رد فعل وبجد والله من قلبى بتمنالها كل خير وبدعى ربنا انها تقدر تسعده

هو كان ليه رد فعل قبل كدا فى نفس الموقف علشان هو كان بيدافع عن حقه فيا

انما انا متنازله عن حقى فيه مدام هو اختار كدا لسبب واحد بردو وهو انى لسه بحبه وبحترم قراراته

وانا مش هحب تانى كفايا تجربة واحدة فى العمر تكون حقيقية اوى كدا

ولما اتخطب اكيد هقول وكل الناس هتعرف بس بردو مش دلوقتى خالص

واى كلام عن الحب واى لحظة سعادة هعيشها فهى ملهاش اى صلة بعلاقة عاطفية خالص

علشان انا سعيدة جدا انى عشت احلى قصة حب فى الدنيا ..... وهفضل سعيدة بيها ..... وبس



عرفت منذ البداية اننا سنفترق


وكنت غبية حين ظننت ان الكون سيحزن معى على فراقك


انت بخير وانا بخير وابتسم


ولم تسقط من السماء نجمة ولم ينشق حزنا علينا القمر


كل منا يمضى فى طريقة


تاركين خلفنا تجربة حب فريدة



0 التعليقات: