الأحد، 12 يوليو 2015

رمضاني وما فيه 5


رمضان السنة دى كولكشن من كل حاجة
اخبار حلوة على اخبار توجع القلب مع مذاكرة وتسكات
وشوية احباطات كتير مع دوافع اكتر للنجاح
دموع وقلق وتوتر وشوية سعادة وبهجة وخوف وترقب
كل يوم في رمضان كان بيعدي بحالة معينة منفصلة وكانه سنة كاملة
باقى شوية أيام  قليلة متوقعة يحصل حاجات اكتر من اللى حصلت
مش متوقعة حالة محددة ومش عايزة افكر ايه ممكن يحصل الفترة الجاية كلها
عايشة كدا وخلاص مستمتعة بالتفاصيل جدا ومتفائلة ان شاء الله خير
عندى يقين ان كل اللى بيحصلى ده مجرد ابتلاءات بسيطة ربنا اختارني ليها علشان انا قدها
وبعيدا عن كل اللى حصل وبيحصل كفايا محمد بيدعمنى فى كل حاجة
ودعوات البنات الجميلة جدا اللى يمكن مش يعرفوني كويس بس مجرد سؤالهم ودعواتهم طبطبة على القلب
كمان فى أيام مهمة جدا لازم تتوثق زى يوم 9/7 الفجر عرفت ان جايلى تمر من فلسطين تانى فضلت اعيط كتير اوووى
من اول رمضان وانا نفسي اكله جدا لكن مش دعيت بده ولا قولت لحد لاني عارفة انه مستحيل يحصل مين هيجيبلى
لكن كانت دى مفاجاة انى الاقي رسالة من "أمل" بتقولى انا في الاردن
وجبتلك تمر زى المرة اللى فاتت ابعتيلى العنوان يا الله بجد كنت طايرة من الفرحة 
ولما اصحى الصبح الاقي محمد بيقولى هشام رايح يعمل عمرة وبسال عايزين يدعيلنا بإيه 
وبليل نخرج خروجة حلوة اوى وتوصلنى رسالة بتحديد معاد انترفيو شغل كنت مستنياه 
الجو كان تحفة  وليلة 23 رمضان كمان طول الطريق واحنا مروحين وانا مركزة مع السماء وبدعي
وبقول لمحمد هو ايه اليوم الحلو بزيادة ده
10/7 أول انترفيو في حياتي رغم انى اشتغلت حاجات كتير اوووى 
إلا إن دي اول مرة يتحددلى معاد انترفيو واتسال حاجات واحس انى عملت حاجات كتير حلوة فى حياتى 
واحلى سؤال ممكن حد يتساله تحبي تاخدي راتب كام ههههههههه 
كنت سعيدة جدا يومها وكل ما افتكر حماس المدير وتفاعله مع كلامي وان مدة الانترفيو فى العادى بتبقي اقل من كدا
وقد ايه هو متحمس ليا احس بسعادة وطاقة فظيعة عايزة اثبتله ان رأيه فيا صح واني قد المسؤلية دى 
رمضان السنة دى حسيت قد ايه بقيت حساسة بزيادة اوووووى وقد ايه بقيت قوية اوى بردو 
ازاى الاتنين مع بعض مش عارفة بس ده الواقع اللى بقيت حساه جدا 
استمتعت برمضان الحمد لله رغم انه لسه شايل كل المشاعر الملغبطة 
ولسه مش عارفة الايام اللى باقيه هيكون فيها ايه
بس متفائلة خير ان شاء الله وكفايا ان دي خامس سنة اكتب رمضاني وما فيه ^_^



0 التعليقات: