الخميس، 26 أبريل 2012

حالة




وحشنى انى اكتب اللى جوايا وبس 
زى قبل ما المدونة تتعرف ايام ما كنت بكتب لنفسى 
ومفيش حد بيشوف غيرى كنت بقول كل اللى جوايا 
من غير ما ابقى خايفة حد يشوفنى ضعيفة او يقولى كاتبه كدا ليه 
وحشنى اعيط براحتى من غير ما حد يمنعنى او يزعل منى حتى لو علشان بيحبنى 
وحشنى اصرح واقول تعبت ومحدش يسمعنى غير سكوتى 


زى ما كلكم بتزعقوا و بتتصعبوا وتضايقوا ويبقى المبرر الظروف و الضغوط 
والمفروض استحملكم انا ليه مفيش حد بيستحملنى ليه 


يمكن حاجات تافهة كلها بس التفاهات اللى انتوا شايفينها دى حياتى 
هو ليه محدش مصدق ان من حقى اختار حياتى من غير ما حد يفضل مركز طول الوقت ازاى ينكد عليا 
هو ليه مش من حقى احكى اللى جوايا لاى حد 
 ده انا وصلت لدرجة نفسى اقابل حد هيعرفنيش واتكلم واحكى بس مش اكتر من كدا 
عارفة انهم مش بيستحملوا يشوفنى مضايقة او زعلانة 
بس افتكر ان حد طبيعى كل الناس بتزعل وتضايق وبعدين تبقى كويسة وفرحانة عادى جدا 
ولا هو انا مش من ضمن الطبيعى ده يعنى 
مش مستنيه حد يعملى حاجة معينة ولا فى حد بالذات مزعلنى مجرد مواقف كلها جت مع بعض وبس 
فياريت محدش يزعل منى علشان قلت انى زعلانة يعنى 
ومحدش يسالنى زعلانة ليه علشان كدا قفلت التعليقات 
دى كانت مجرد فضفضة مع نفسى وخلاص