الأربعاء، 23 أبريل 2014

شتات




عايزة اعمل حاجة مش عارفة هى ايه 
بس حاسه انى هعمل حاجة مهمة ومش فاهمه ليه متخيله انها قربت 

انا قررت انى مش هخلص رواية قواعد العشق الاربعون 
عايزة اعيش تفاصيلها مش مجرد انى اقراها وتتحول لذكريات 
اول مرة اقرا رواية وابقى عايزاها تعيش معايا كل يوم صفحة وارجع من الاول تانى 

لكل الجميلات اللى بيسالوا بطلتى تكتبى ليه - خواطر يعنى - والله انا فعلا مش عارفة 
بس انا مش حابه اكتب خواطر اصلا حاسة انها بقت مستنزفه اكتر من اللازم
ان شاء الله يوما ما هتلاقونى بكتب تانى زى ما انتوا عايزين 

 احساس فظيع بانى مشتته شغل المجلة بقى ملغبط جدا الادارة بقت سيئة 
بعدت عن الادب واتجهت للفن بداية من المقال اللى اتنشر فى العدد الالكترونى 
واللى بيتكلم عن الدجل والقنوات الفضائية مرورا بحوارى مع الفنانة هبه عبدالغنى واللى نظرا
لانى مش عارفة هينزل فين مش عايزة ابعته وقفا عند حوار مع الفنان حسام داغر اللى مش عايزة اكمله
انا بقيت مش لقيانى ومش عارفة الخطوة الجاية ايه ولا فين 

كنت فاكرة ان فى  الافلام بس ممكن الراجل يقف يشترى لحبيبته غزل البنات 
وكل غزل البنات اللى اشتراه و يستمتع بفرحتها وهى بتاكله فى  الشارع 
و يغلف استمتاعه بابتسامه فتبصله بمنتهى الحب وتمسك ايديه جامد وتقوله ربنا يخليك ليا 
صدقت لما حصل معايا كدا 

احلى حاجة فى الدنيا الصحاب والرسائل اللى ربنا بيبعتهالنا عن طريقهم 
الشهر ده كان صعب عليا اوى والحمد لله لقيت احلى صحاب فى الدنيا واقفين جنبى 
خايفين عليا ومهتمين و بيتابعونى بالتليفون فى كل تفصيله بتحصل 
على قد ما كانت نفسيتى زفت على قد ما كنت مطمنة انهم معايا 


هذه التدوينة المتباينه المشاعر كتبت تحت تأثير صوت " أنغام "
و اللوحة للفنان توماس.م.تومسون


0 التعليقات: