الخميس، 15 يوليو 2010

Dream of fame



كتير بحلم انى اكون مشهورة 

فى اى حاجة المهم انى ابقى مشهورة وخلاص 

يمكن يكون مجالى هو اللى بيخلينى احلم كدا

ويمكن لانى حاسة ان الشهرة محتاجة بس شوية مجهود وحظ

اوقات كدا  مع نفسى بحلم 

يااااه لو جمعت كل حاجة الفتها ونزلتها فى ديوان شعر

وبعد الديوان انزل قصة حياتى اللى بكتب فيها دلوقتى دى هتكسر الدنيا طبعا

بس يا ترى استنى اما ابقى صحفية معروفة وبعدين انزلهم ولا انزلهم وبعدين اشتغل صحفية

طيب واشتغل صحفية ليه انا المفروض مذيعة يبقى اشتغل فى مجال دراستى مذيعة

( ده على اساس انى لاقية شغل اصلا :lol: )

وهنا بقى يكمن الحظ انى الاقى فرصة كويسة وانطلق

كتير ناس قالتلى انى موهوبة وممكن اوصل ليه لا ووممكن فى يوم من الايام ابقى مشهورة 

واقابل ناس تقولى ممكن تمضيلى هههههههههه

بصرف النظر عن الشهرة الاعلامية بقى فانا بردو بحلم بالشهرة الاكاديمية 

اهى نوع من انواع الشهرة بردو 

المفروض انى بعمل تمهيدى ماجستير وكنت مرة راجعه فى المواصلات وكان قاعد جنبى 

واحد سالنى عن بحث كنت شيلاه معايا من كلامى معاه عرفت انه بيحضر الدكتوراه

بس طول الوقت كان بيقولى يا دكتورة بصراحة الكلمة كانت جديدة عليا اول مرة حد ينادينى بيها

الشخص ده حسسنى انى حاجة كبيرة اوى بس مش حاسة بقيمة نفسى

كان كلامه كله ثناء واعجاب بشخصيتى وافكارى البحثية واختيارى لموضوعات ابحاثى

مع انى كنت حاسة انى بس بجيد الكلام وعلشان كدا هو معجب بشخصيتى

وقالى لما توصلى هتنسى الناس وتتعاملى زى اى حد فى منصب سلطوى

وانا كنت بتحداه انى عمرى ما هوصل لكدا لان عندى مبادئ وقيم نفسى تبقى هى السائدة

ونفسى اوصل فعلا علشان احققها

ووقتها سالت نفسى هو انا عايزة مشهورة لمجرد انى اكون مشهورة ولا عايزة الشهرة ليه

ولقيتنى بجاوب بمنتهى العفوية عايزة الشهرة علشان احس ان فى ناس كتير اووووى بتحبنى

بجد هو ده الهدف الشخصى اللى عايزة احققه من حلم الشهرة

هل ممكن يجى يوم واوصل للشهرة واحقق حلمى

مين عارف ادينا مستنيين

 

 

0 التعليقات: